V okviru seminarja (2002/2003) smo se dobili v petek 20.9.2002, v soboto 21.9.2002, v petek 17.1.2003 in v soboto 18.1.2003, vselej na Jadranski 21 v Ljubljani. V spodnji tabeli so prikazani vsi avtorji letošnjega seminarja s predstavljenimi temami, število udeležencev na posameznem predavanju in povprečna ocena (od 1 do 5) udeležencev:
Avtor: Naslov | Vsebina | Št. | Ocena |
S. Šinkovec: Logos, etos in patos (Aristotel). |
V kakšnem razmerju naj bodo pri učitelju matematike etos, logos in patos? Razpravljali smo o logosu, etosu in patosu kot o sodobnem motivacijskem krogu učenja. Kako lahko učitelj matematike sooblikuje samospoštovanje? | 23 | 4.35 |
M. Hladnik: Zlata delitev krožnice |
Poskušali smo odgovoriti na vprašanje, kaj odlikuje delitev krožnice v razmerju zlatega reza pred delitvami v drugih iracionalnih razmerjih. Nakazali smo uporabo v rastlinski filotaksi. | 22 | 4.39 |
D. Kobal: (Est)etika geometrije v šoli |
Razpravljali smo o obsegu in vsebini geometrije v naših šolah. Predstavili smo nekatere elementarne geometrijske probleme, ki tvorijo izhodiščne vaje za (matematično) razumavanje in mišljenje. | 23 | 4.65 |
P. Šemrl: Triangularizacija matrik |
Ob dokazu Schurovega izreka o triangularizaciji matrik in primerih njegove uporabe smo ponazorili dve ideji, ki prežemata vso matematiko - to sta ideji ekvivalence in redukcije. | 18 | 4.84 |
D. Kobal: Matematika didaktike |
Ob analizi nekaterih osnovnih principov za dobro poučevanje matematike smo skušali utemeljiti nujnost celovitega in kontekstualnega pogleda na vlogo učitelja. | 23 | 4.79 |
D. Modic & Vi: Drobne zanimivosti |
Predstavljene so bile drobne zanimivosti iz praktičnega dela učiteljev. | 16 | 4.25 |
M. Strnad: Novosti pri srednješolskih učbenikih | Predstavitev knjižnih novosti | 19 | 3.47 |
R. Burn: Problem solving in mathematics | Ob nekaj elementarnih problemih, ki smo jih reševali udeleženci sami, smo se poglobili v bistvo matematičnega razmišljanja. Bolj delavnica kot predavanje je potekala v angleščini. | 22 | 5.00 |
Več avtorjev: Predstavitev novih knjig iz zbirke Sigma | Predstavitev knjižnih novosti zbirke Sigma | 22 | 3.74 |
G. Pavlič: Modrijanovi gimnazijski učbeniki za matematiko | Predstavitev novih učbenikov založbe Modrijan | 22 | 3.84 |
Z. Zupančič: Učitelj matematike – javni govorec | Predavatelj najprej duhovito razgrne osnovne prvine retorike, jih popestri s slikovitimi prikazi in svetuje, kako jih osvojiti in uporabiti. | 39 | 4.42 |
J. Koren: Od petega Evklidovega aksioma do hiperbolične geometrije | Prikazan je zgodovinski potek razumevanja petega Evklidovega aksioma in rojstvo hiperbolične ravnine. | 20 | 4.86 |
R. Burn: The history of integration – from Euclid to Riemann | Prikazan je zgodovinski razvoj ideje integracije. Predavanje je potekalo v angleščini. | 20 | 4.86 |
J. Bračič: Aritmetične funkcije | Predstavitev aritmetičnih funkcij in njihove uporabe | 18 | 4.06 |
M. Željko: Matematična olimpiada | Predstvaljeni so pogledi in izkušnje iz olimpiade in iz kongresa WFNMC (World Federation of National Math. Competitions). | 11 | 4.60 |
Vsebino programa v celoti so udeleženci ocenili s povprečno oceno 4.60, izvedbo pa z oceno 4.77 (na skali od 1 do 5). Komentarji udeležencev iz anonimnih anket so izrazito pozitivni in izražajo podporo ter upanje, da se bo raznolik in zanimiv program nadaljeval tudi v prihodnje. Nekateri izražajo prepričanje, da bo pester program (ne le stroga visoka matematika) v prihodnje privabil več udeležencev. Ne samo iz ocen, tudi iz komentarjev je sklepati, da predstavitve knjig niso dovolj zanimive. Kar nekaj udeležencev izraža kritičnost do razmer v izobraževanju (in do kataloga programov izpopolnjevanja, ki to klimo odraža), ki niso naklonjene osebni učiteljski rasti in pridobivanju konkretnih znanj. Ob zaključku seminarja smo izvedli pogovor o perspektivah in željah za nadaljnji razvoj našega seminarja. Pri pripravi seminarja v prihodnje bomo skušali slediti željam in seminar še bolj približati željam in potrebam učiteljev. Upamo, da nam boste pri tem čimbolj aktivno pomagali.
Kratka predstavitev predavateljev na seminarju 2002/2003:
Silvo Šinkovec | Psiholog in urednik revije Vzgoja | |
Milan Hladnik | Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani | |
Damjan Kobal | Docent na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani | |
Peter Šemrl | Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani | |
Dušan Modic | Profesor matematike in fizike v pokoju | |
Gregor Pavlič | x | Profesor matematike na Škofijski gimnaziji v Šentvidu |
Janko Bračič | x | Asistent za matematiko na Naravoslovno tehnični fakulteti |
Jana Koren | x | Pripravnica matematike na Srednji šoli Veno Pilon v Ajdovščini |
Matjaž Željko | x | Asistent na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani |
Milena Strnad | x | Urednica za matematiko na Državni založbi Slovenije |
Robert P. Burn | x | Profesor emeritus matematičnega izobraževanja in častni član inštituta na Univerzi v Exeterju, Velika Britanija |
Zdravko Zupančič | x | Učitelj na Šoli retorike v Ljubljani |