V okviru seminarja (2002/2003) smo se dobili v petek 20.9.2002, v soboto 21.9.2002, v petek 17.1.2003 in v soboto 18.1.2003, vselej na Jadranski 21 v Ljubljani. V spodnji tabeli so prikazani vsi avtorji letošnjega seminarja s predstavljenimi temami, število udeležencev na posameznem predavanju in povprečna ocena (od 1 do 5) udeležencev: 

Avtor: Naslov Vsebina Št. Ocena 

S. Šinkovec: 

Logos, etos in patos (Aristotel). 

V kakšnem razmerju naj bodo pri učitelju matematike etos, logos in patos? Razpravljali smo o logosu, etosu in patosu kot o sodobnem motivacijskem krogu učenja. Kako lahko učitelj matematike sooblikuje samospoštovanje? 23 4.35

M. Hladnik: 

Zlata delitev krožnice

Poskušali smo odgovoriti na vprašanje, kaj odlikuje delitev krožnice v razmerju zlatega reza pred delitvami v drugih iracionalnih razmerjih. Nakazali smo uporabo v rastlinski filotaksi. 22 4.39
D. Kobal: 

(Est)etika geometrije v šoli

Razpravljali smo o obsegu in vsebini geometrije v naših šolah. Predstavili smo nekatere elementarne geometrijske probleme, ki tvorijo izhodiščne vaje za (matematično) razumavanje in mišljenje. 23 4.65

P. Šemrl: 

Triangularizacija matrik

Ob dokazu Schurovega izreka o triangularizaciji matrik in primerih njegove uporabe smo ponazorili dve ideji, ki prežemata vso matematiko - to sta ideji ekvivalence in redukcije. 18 4.84
D. Kobal: 

Matematika didaktike

Ob analizi nekaterih osnovnih principov za dobro poučevanje matematike smo skušali utemeljiti nujnost celovitega in kontekstualnega pogleda na vlogo učitelja. 23 4.79

D. Modic & Vi: 

Drobne zanimivosti 

Predstavljene so bile drobne zanimivosti iz praktičnega dela učiteljev. 16 4.25
M. Strnad: Novosti pri srednješolskih učbenikih Predstavitev knjižnih novosti 19 3.47
R. Burn: Problem solving in mathematics Ob nekaj elementarnih problemih, ki smo jih reševali udeleženci sami, smo se poglobili v bistvo matematičnega razmišljanja. Bolj delavnica kot predavanje je potekala v angleščini. 22 5.00
Več avtorjev: Predstavitev novih knjig iz zbirke Sigma Predstavitev knjižnih novosti zbirke Sigma 22 3.74
G. Pavlič: Modrijanovi gimnazijski učbeniki za matematiko Predstavitev novih učbenikov založbe Modrijan 22 3.84
Z. Zupančič: Učitelj matematike – javni govorec Predavatelj najprej duhovito razgrne osnovne prvine retorike, jih popestri s slikovitimi prikazi in svetuje, kako jih osvojiti in uporabiti. 39 4.42
J. Koren: Od petega Evklidovega aksioma do hiperbolične geometrije Prikazan je zgodovinski potek razumevanja petega Evklidovega aksioma in rojstvo hiperbolične ravnine. 20 4.86
R. Burn: The history of integration – from Euclid to Riemann Prikazan je zgodovinski razvoj ideje integracije. Predavanje je potekalo v angleščini. 20 4.86
J. Bračič: Aritmetične funkcije Predstavitev aritmetičnih funkcij in njihove uporabe 18 4.06
M. Željko: Matematična olimpiada Predstvaljeni so pogledi in izkušnje iz olimpiade in iz kongresa WFNMC (World Federation of National Math. Competitions). 11 4.60

Vsebino programa v celoti so udeleženci ocenili  s povprečno oceno 4.60, izvedbo pa z oceno 4.77 (na skali od 1 do 5). Komentarji udeležencev iz anonimnih anket so izrazito pozitivni in izražajo podporo ter upanje, da se bo raznolik in zanimiv program nadaljeval tudi v prihodnje. Nekateri izražajo prepričanje, da bo pester program (ne le stroga visoka matematika) v prihodnje privabil več udeležencev. Ne samo iz ocen, tudi iz komentarjev je sklepati, da predstavitve knjig niso dovolj zanimive. Kar nekaj udeležencev izraža kritičnost do razmer v izobraževanju (in do kataloga programov izpopolnjevanja, ki to klimo odraža), ki niso naklonjene osebni učiteljski rasti in pridobivanju konkretnih znanj.  Ob zaključku seminarja smo izvedli pogovor o perspektivah in željah za nadaljnji razvoj našega seminarja. Pri pripravi seminarja v prihodnje bomo skušali slediti željam in seminar še bolj približati željam in potrebam učiteljev. Upamo, da nam boste pri tem čimbolj aktivno pomagali.


Kratka predstavitev predavateljev na seminarju 2002/2003:

Silvo Šinkovec Psiholog in urednik revije Vzgoja
Milan Hladnik Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani
Damjan Kobal Docent na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani
Peter Šemrl Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani
Dušan Modic Profesor matematike in fizike v pokoju
Gregor Pavlič x Profesor matematike na Škofijski gimnaziji v Šentvidu
Janko Bračič x Asistent za matematiko na Naravoslovno tehnični fakulteti
Jana Koren x Pripravnica matematike na Srednji šoli Veno Pilon v Ajdovščini
Matjaž Željko x Asistent na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani
Milena Strnad x Urednica za matematiko na Državni založbi Slovenije
Robert P. Burn x Profesor emeritus matematičnega izobraževanja in častni član inštituta na Univerzi v Exeterju, Velika Britanija
Zdravko Zupančič x Učitelj na Šoli retorike v Ljubljani

 


Točke, točke, točke, ...                                                                                                                                                                                                                                 Evklid: Točka je tisto, kar nima delov.