Prvi del seminarja Moderni izzivi poučevanja matematike za učitelje matematike in vse, ki jih omenjena tematika zanima je potekal 12., 19. in 20. septembra 2008. Prisotnih je bilo skupaj 105 udeležencev. Drugi del je potekal 30.1., 6.2, in 7.2.2009. Na drugem delu je bilo prisotnih precej manj udeležencev, skupaj 67.

V spodnji tabeli so prikazani avtorji s predstavljenimi temami in povprečnimi ocenami udeležencev:

 

 

30. januar, 6. in 7.  februar 2009

Avtor 

Vsebina 

ocena

S. Cigula & P.Dobrovoljc & O. Jericijo & D. Kobal & S. Šenveter

GeoGebra delavnica

V nadaljevanju jeseni začete delavnice GeoGebre smo ponovili osnove uporabe omenjenega programa za dinamično geometrijo in v nadaljevanju spoznali zahtevnejše in zanimivejše ideje ter možnosti uporabe.

4,61

P. Šemrl

Realno in kompleksno

Nedavno je na diplomskem izpitu kandidat izjavil, da je mogoče precej rezultatov iz realnih matričnih algeber posplošiti na kompleksne matrične algebre. Je ta izjava smiselna? Kaj pa izjava, da je mogoče precej rezultatov iz kompleksnih matričnih algeber razširiti na realen primer? Ob preprostih primerih iz analize in algebre bomo razmišljali o odnosu med rezultati "v realnem" in rezultati "v kompleksnem".

4,77

M. Lokar

Avtomatsko preverjanje znanja iz matematike

Ogledali si bomo, kako s kombinacijo spletne učilnice in sistema STACK sestavimo matematične naloge, ki omogočajo avtomatsko preverjanje odgovorov. Na primeru gradiv, dosegljivih na spletnem mestu projekta Aktivna Matematika (http://am.fmf.uni-lj.si) bomo videli, kako omenjene stvari vsaj delno dosežemo tudi brez uporabe spletne učilnice.

3,97

M. Kramli

Zasvojenost - gugalnica nad prepadom vrednot

Kako se oblikujejo navade in način življenja, ki vodijo v razkroj? Zakaj iz življenskih težav in preizkušenj, ki bi s pozitivno naravnanostjo lahko vodile do razvoja, mnogi zaidejo v bolno nezaupanje in zasvojenosti? To so večna vprašanja vzgoje na katera ni enostavnih odgovorov. Mogoče pa je prepoznati skupne imenovalce, ki v razvoju mladih pripeljejo do tako imenovanih negativnih odvisnosti, pa naj gre za zasvojenost z mamili, s patološkimi odnosi, ali s tehnologijo. Na drugi srani so navade, ki temeljijo na dolgoročnejših investicijah in kvalitetnejših motivacijah. Za pridobitev slednjih je nujna vzgoja in privajenost na vrednote dela, ki naj bi jih vzgajala klasična šola. Je mogoče vrednote dela, vztrajnosti in dolgoročne motivacije razumevanja, ki jih še posebej želi vzgajati matematika, približati mladim? ...

4,73

SREČANJE KOT CELOTA

4.77

12., 19. in 20. september 2008

Avtor 

Vsebina 

ocena

S. Cigula & P.Dobrovoljc & O. Jericijo & D. Kobal & S. Šenveter

Delavnica: Geogebra – Računalnik pri pouku matematike, Osnove

Kot v zgodovini pisalo, knjiga, ... je tudi računalnik učni pripomoček, ki lahko učitelju ob vešči in kritični uporabi pomaga pri posredovanju znanja in razumevanja. V okviru delavnice se bomo spoznali z osnovami uporabe programa Geogebra. Delavnica bo primerna tako za začetnike v Geogebri, kot tudi za tiste, ki Geogebro že poznate, saj bo delo potekalo v skupinah in zelo individualno. Program Geogebra je izjemno uporaben, preprost in povsem zastonjski program. Nedvomno spada med najzanimivejše programe za učitelja matematike. Udeleženci delavnice bodo delali individualno na računalnikih. Za hranitev podakov in izdelanih nalog predlagamo, da udeleženci s seboj prinesejo svoj USB ključek. Tiste, ki bi na delavnico prišli kar z lastnimi prenosniki, prosimo, da to v prijavi 'odkljukajo'. Predhodna namestitev Geogebre (in Jave) bo dobrodošla, ne pa potrebna, saj vam bomo v okviru delavnice seveda pomagali tudi pri tem.

V nadaljevanju delavnice bomo izdelovali konkretne primere uporabe programa Geogebra na šolskih primerih po našem in po izboru udeležencev.

4,45

D. Kobal

ICME-11 (International Congress on Mathematical Education), Monterrey, Mehika 2008 - Vtisi

V času 6-13. julija 2008 se je v Monterreyu v Mehiki na enajstem svetovnem kongresu matematičnega izobraževanja zbralo več kot 2000 matematičnih izobraževalcev in matematikov z vsega sveta. Srečanje v veliki meri odseva svetovno stanje poučevanja matematike. Nanizali bomo nekatere podatke in vtise iz tega množičnega srečanja, ki so lahko učitelju matematike vsekakor izhodišče za konstruktiven razmislek o lastnem delu.

4,24

P. Pavešič

Krivulje, ki delijo ravnino

Že krožnica je preprosta krivulja, ki ravnino razdeli na dva dela: na notranjost in na zunanjost. Bolj zapletene (nekonveksne) krivulje pripeljejo do zanimivih in nazornih vprašanj..., do labirintov in do lepih geometrijsko matematičnih spoznanj...

4,41

B. Žorž

Potrebe, razvajenost in želje mladih, inštrukcije ter šola

Zakaj vse več učencev potrebuje inštrukcije? Kakšna je pri tem vloga šole, staršev in družbe? Zakaj je vse več 'posebnih' potreb? Kdaj individualne želje odražajo dejanske potrebe in kdaj so želje le odaz razvajenosti in potrošništva? Kako naj se učitelji in starši odgovorno odločamo?

V predavanju in diskusiji se bomo dotaknili teh perečih vprašanj šolskega vsakdana.

4,65

SREČANJE KOT CELOTA

4.60

Kratka predstavitev predavateljev na seminarju 2008/2009:

Peter Šemrl Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko UL
Matija Lokar Višji predavatelj na Fakulteti za matematiko in fiziko UL
Miha Kramli Terapevt in vodja centra za zdravljenje odvisnosti v Novi Gorici
Sandra Cigula Profesorica matematike na Gimnaziji Ormož
Primož Dobrovoljc Absolvent FMF
Oskar Jericijo Profesor matematike na SETŠ Nova Gorica
Stanislav Šenveter Profesor matematike na Gimnaziji Ptuj
Petar Pavešič

Profesor na Fakulteti za matematiko in fiziko UL

Bogdan Žorž Psiholog in psihoterapevt s 30 letnimi izkušnjami na področju dela z otroki in mladostniki s posebnimi potrebami. Avtor odmevnih knjig s področja vzgoje.
Damjan Kobal Docent na Fakulteti za matematiko in fiziko UL

 

 


Nazaj na osnovno stran