Moderni izzivi poučevanja matematike - seminar s četrtstoletno tradicijo
Na Fakulteti za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani seminarje za učitelje matematike izvajamo že več kot 25 let. Seminar je v letih 1989 - 2002 vodil Milan Hladnik, od leta 2002 dalje pa ga pod imenom Moderni izzivi poučevanja matematike vodi Damjan Kobal. Na seminarju se je v teh letih zvrstilo več kot 320 predavanj. Predavateljev je bilo približno 120. Število udeležencev je nihalo, tudi glede na zunanje vzroke. V zadnjih letih se je število udeležencev stabiliziralo pri približno 50. Ocenjujemo, da skupno število vseh udeležencev presega 1000.
V dokumentu predstavljamo precej subjektiven izbor naslovov predavanj s teh seminarjev, s poudarkom na vsebinah zadnjih let. Za nepoznavalce področij matematike, poučevanja matematike, šolstva, učenja in širšega družbenega konteksta, povezanega z vsem naštetim, seznam morda ne bo pričal o ničemer. Za vse druge pa verjamemo, da vas bo nagovoril. Za udeležence in predavatelje na teh seminarjih pa upamo, da se jim bo ob naslovih vzbudil kak prijeten spomin ali iskriva misel.
Izbrana predavanja so razvrščena v tematske sklope.
Matematika
Robert P. Burn Problem solving in mathematics2002/2003
Matej BrešarZakaj matematika?2014/2015
Peter Šemrl Kratek sprehod od fizike preko linearne algebre do geometrije2007/2008
Peter Šemrl Predstavitev Taove knjige2009/2010
Sandi KlavžarFibonaccijeve kocke kot povezovalna omrežja in kemijski grafi2003/2004
Sandi KlavžarRazličice igre Hanojski stolp - številne možnosti za raziskovalno delo učencev 2013/2014
Milan HladnikIzumiranje linij2011/2012
Andrej BauerDokazujemo s programi in programiramo z dokazi2009/2010
Andrej BauerGödelova izreka o nepopolnosti2007/2008
Emil ŽagarRavninske krivulje s pitagorejskim hodografom2010/2011
Petar PavešićTopologija v robotiki2012/2013
Roman DrnovšekParrondov paradoks2012/2013
Sašo StrleO vozlih: Kdaj je zavozlana vrvica res zavozlana?2006/2007
Primož PotočnikNekaj matematičnih in statističnih 'paradoksov'2012/2013
Peter LegišaMatrike v mehaniki in optiki2005/2006
Marko PetkovšekAvtomatično dokazovanje identitet2001/2002
Martin JuvanMatematične igre in linearna algebra2003/2004
Marijan ProsenAstronomske in matematične osnove koledarja2001/2002
Andreja PrijateljPotep po logiki1998/1999
Pavle SaksidaGeometrija Foucaultovega nihala2001/2002
Aleksander JurišičOd tajne govorice in skrivnih pisav do kriptografije2004/2005
Damjan KobalGeometrija prepogibanja papirja2014/2015
Bojan HvalaRazkrijmo skrivnostno krivuljo 2007/2008
Bojan HvalaKimberlingova definicija značilne točke trikotnika2013/2014

Sveži pogled na elementarne matematične teme
Ivan Vidav Diofantske enačbe v srednji šoli1992/1993
Peter ŠemrlPi2004/2005
Milan HladnikFibonaccijevo zaporedje2004/2005
Boris LavričVečkotniki med krožnicama2009/2010
Sašo StrleVerižni ulomki in funkcije2013/2014
Damjan KobalPloščina parabolnega odseka2012/2013
Damjan KobalZašifrirano darilo2011/2012
Zlatan MagajnaPreprosti stereometrijski modeli1998/1999
Roman DrnovšekIracionalnost števila e2007/2008
Roman DrnovšekNekatere neenakosti v trikotniku1997/1998
Mihael PermanIgre na srečo2004/2005
Matjaž ŽeljkoGeometrijsko mesto točk2000/2001
Marjan JermanSudoku2006/2007

Zgodovina matematike
Robert P. Burn The history of integration – from Euclid to Rieman2002/2003
Anton SuhadolcUtrinki iz zgodovine slovenske matematike2004/2005
Borut Zalar Kaj nas Georg Cantor in zgodovina začetkov teorije množic lahko naučita o didaktiki matematike?2003/2004
Borut Zalar Vloga algebre v zgodovini matematike1997/1998
Peter LegišaMatematika v francoskih licejih 1999/2000
Marjan JermanZgodovina reševanja polinomskih enačb2010/2011
Marjan JermanKako je matematični jezik oblikoval matematično mišljenje2003/2004

Poučevanje matematike
Damjan Kobal Kritično matematično izobraževanje2001/2002
Damjan Kobal Matematika med intuicijo in abstrakcijo2005/2006
Zlatan MagajnaNaloge za matematiko, matematika za naloge2003/2004
Barica Marentič PožarnikVloga dialoga pri učenju matematike2009/2010
Barbara Japelj PavešićTIMSS - o pouku matematike pri nas in po svetu2012/2013
Andrej BauerKako brez kamere posnamemo lekcijo2011/2012
Milena StrnadPrijaznejši prehod med osnovnošolsko in srednješolsko matematiko1997/1998
Matija Lokar Avtomatsko preverjanje znanja iz matematike2008/2009

Učenje in delovanje možganov
Manfred Spitzer O učenju2009/2010
Tina BregantAli smo omreženi za matematiko?2014/2015
Gregor Majdič Možgani - velika skrivnost biologije2011/2012

Vzgoja
Bogdan Žorž Med frustriranjem in razvajanjem2004/2005
Bogdan Žorž Vzgoja odpornosti2012/2013
Viljem ŠčukaAntropologija matematike2007/2008
Viljem ŠčukaMatematika in delovne navade2013/2014
Miha KramliUrejeni starši, stabilni otroci2012/2013
Miha KramliZasvojenost - gugalnica nad prepadom vrednot2008/2009
Vesna GodinaDanašnja šola in težave z učenci2010/2011

Psihologija, filozofija, etika, pravo
Miro Cerar Učitelj med pravom, etiko in zdravim razumom2011/2012
Klemen JakličO poslednjih rečeh2013/2014
Marko PavlihaMatematika neskončne lahkosti neetičnega ravnanja2014/2015
Silvo Šinkovec Logos, etos in patos (Aristotel)2002/2003
Peter Kovačič PeršinEtična odgovornost človeka in učitelja2012/2013
Zdenka Zalokar DivjakPedagoški eros in etos2011/2012
Marko UršičPogovor o odnosih med matematiko, logiko in filozofijo2007/2008
Igor ŠkamperleFilozofija narave. Disciplina razuma, lepota razmerij in oblik2005/2006

Drugo
Erik Brecelj Razumevanje v medicini2011/2012
Alojz IhanTelo v družbeni stiski2009/2010
Tomaž ZwitterStruktura in nastanek naše Galaksije2006/2007
Andreja GombocRelativnost v astronomiji2010/2011
Jonas ŽnidaršičMoj pogled na luknje v izobrazbi2004/2005
Miha Mazzini O poučevanju2010/2011
Zdravko Zupančič Učitelj matematike – javni govorec2002/2003
Marcos Bajuk Tehnika govorjenja - Bi Pavarotti prevpil 30 srednješolcev?2005/2006

Moderni izzivi poučevanja matematike: matični arhiv, matična spletna stran